fredag 16. februar 2007

Klarte det umulige..

Nå høres d jo ut som noe utrolig viktig jeg har lært Bajazn min, men det er vel en veldig ubrukelig ting han har lært. Men det er noe jeg ikke trodde jeg kom til å klare å lære han. Nemlig å bjeffe på komando=) Bobby har en utrilig lav terskel til å bjeffe, så for han er det belønnende nok å bjeffe i seg selv, og det er noe jeg aldrig har belønna han med guddis. Bajaz derimot har egentlig høy terskel for å bjeffe under lek, men lav for å bjeffe på lyder og "skummle" folk.. Og de bjeffene har jeg ikke villa belønne for at han skal skjønne at jeg vil ha det på adferdsrepotoaret hans. Men her en dag fannt jeg ut at ved å terge han opp med kong, og "bjeffe/murre" til han fikk jeg et lite murr tilbake. Og da var det bare å heve kriteriene i rett fart, og i dag klarte jeg å få stimuluskontoll på det. Så sier jeg "hals" nå, så bjeffer Basagutten min!! Flink bisk!! Men d var faktisk noe jeg ikke trodde jeg kom til å klare å lære han. Ble ikke klikkersk, men fikk det resultatet jeg ville. Er bare et bjeff enda, men jeg får bare fortsette og heve kriteriene=)

Eirin

Ingen kommentarer: