onsdag 4. mars 2009

Flink til å blogge ja..

Kan ikke unskylde meg på at jeg blogger lite fordi det ikke skjer noe.. For ting skjer=)

7-8 febrar dro Nina, Annica og jeg til Moelv på agilitystevne.. 5 hunder og tre personer i en pasat. Kjempetrivelig tur, selv om det ikke ble noen store resultater på noen av oss. Hytta er et eget kapittel jeg velger og ikke skrive noe mer om, enn at vi aldrig skal leie hytte på Lillehammer camping igjen... Og at vi har lært og fifnne plass å bo i god tid før stevner...



Etter det har jeg vært på et utrolig bra kurs til min ynglings lp instruktør Niina Svartberg. Kurs i konkurransepsykologi. Lærte utrolig mye jeg skal ta med meg!! Srev 8 A4 sider med notater fra kurset=) Første kursdagen kunne jeg ikke begripe hva som gikk av Bajazn. Jeg vet han kan være fjærn til tider, men det finnes da grenser.. Fikk vite dagen etter at tispa som var ut før meg hadde løpetid og stod.... Da var lillegutten litt unskylt selv om det skal gå an å konsentrere seg uansett...



I går var jeg på kurs gjennom praksisen, så gikk glipp av ag treninga på Våddan. Men etter kurset henta jeg Mariannes Harriet, som jeg skal passe til Søndag, mens Marianne er på Crufts i England..

Kjempemorsom hund!!! Om Marianne klarer det så blir det en liten Jack-jente på oss til jule tider. Den kan godt bli slik som Harriet, vill å gal, men utrolig snill. Harriet glei rett inn til gutta i heimen, både to og firbente=) Det første hun gjorde da Eskil kom fra tur med Pint og Baj, var å hoppe opp i fanget hans. Søte lille jenta!! Gleder meg på Jack!!



Har siden sist blitt nestleder i Gauldal der Annica er leder. Mye å gjøre der, men moro!



Vi har jo lenge snakka om å skaffe en vorsteh til, men dt ble ikke nok valper på den forige lista vi stod på, så vi har ventet på spennende kombinasjoner, og før jul fant vi en. Ble til slutt så jeg sende en mail. Oppdretteren ville ikke love bort noen hunder før valpene ble født. Rønken viste 5 valper, og med 25 på valpeliste hadde vi så og si ingen forhåpninger. Og etter en telefon til oppdretter hadde jeg ingen bedre følelse. Så tok det for gitt at det ikke ble valp.. Men i dag kom mailen: 3 tisper og 6 hannhunder født. Og vi har fått andrevalget på hannhund!!! Jippi!!! Så til mai kommer det ern vorsethgutt til i hus=) =) =) =) Bildet viser mot Tavi med sine små. kan se mer om dem på http://www.rypesteggens.blogspot.com/ . En spennende framtid!!
I helga er det ag og lp framvisning på Villmarksmessa på Melhus. Kom å se!!


Eirin (som gleder seg på nyt tilskudd i flokken!!)

2 kommentarer:

Linda og Gaya sa...

Nope! Ikke god på bloggings nei! Går jo å venter på siste nytt hver dag her nå, men det skjer jo ikke...
Du har vel ferie :D

Marit sa...

Sett opp bloggen din for mobilblogging! Da er det like lett å blogge som å sende en mms!